تست نفوذ | تست امنیت | تحلیل نرم افزار

همه چبز درباره تست نفوذ و تست امنیت

تست نفوذ | تست امنیت | تحلیل نرم افزار

همه چبز درباره تست نفوذ و تست امنیت

بایگانی
  • ۰
  • ۰

نشتی حافظه در تست نرم افزار موضوعی است که هم یک مشکل کارایی (به دلیل اتلاف حافظه) و هم یک مشکل امنیتی محسوب می‌گردد (به دلیل مصرف بی‌رویه حافظه که نهایتا منجر به پر‌شدن حافظه و پایین آمدن سرور می‌شود و این معضل در تست نرم افزار بطور مستمر مشخص شود). بررسی این مشکل در برنامه‌نویسی سیستم‌های سطح پایین (تولید شده با زبان‌هایی همچون C و ++C) از اهمیت خاصی برخوردار است و یکی از مهم ترین مراحل بشمار می آید. چرا که به دلایلی همچون عدم وجود virtual machine در زبان‌های سطح پایین و امکان استفاده مستقیم از اشاره گرها (pointer)، تشخیص این مشکل بسیار پیچیده است.

نشتی حافظه در تست نرم افزار   
نشتی حافظه در تست نرم افزار

جلوگیری از نشتی حافظه در تست نرم افزار

البته مشکل نشتی حافطه در زبان‌های سطح بالایی همچون Java و #C نیز که در یک محیط sandbox اجرا می‌شوند، به دلیل برنامه‌نویسی نامطلوب می‌تواند رخ دهد و لذا برنامه‌نویسان باید دقت کافی در این زمینه را بنمایند.

شناسایی نشتی حافظه در تست نرم افزار

لذا برنامه نویسان سامانه‌های نرم‌افزاری در مورد قوانین برنامه‌نویسی مربوط به مدیریت حافظه، باید دانش و آگاهی لازم را داشته باشند والا این معضل در تست نرم افزار تحت بار مشخص می شود. در هر صورت برای تشخیص مشکلات حافظه در تست نرم افزار ابزارهای مناسبی نیز وجود دارد. در زبان‌های سطح بالایی همچون Java و #C معمولا از ابزارهای static analysis و پیکربندی قوانین مربوط به تشخیص نشتی حافطه استفاده می‌شود. این روش برای زبان‌های سطح پایینی همچون C و ++C نیز کاربرد دارد ولیکن برای زیان‌های سطح پایین، روش‌های کاراتری همچون تشخیص نشتی حافظه در حین اجرای برنامه (run-time memory leakage detection) نیز وجود دارد. یکی از ابزارهای قدرتمند در این زمینه ++Parasoft Insure می‌باشد که در بخش ابزارهای تست نرم افزار معرفی شده است. این ابزار از تکنیک instrumentation برای تشخیص نشتی حافطه در حین اجرای برنامه استفاده می‌نماید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی